Nieco zabawy
Idealny pod względem produktywności dzień roboczy pracownika oznacza jego wielogodzinny
wysiłek. Jednak zaglądanie na strony mediów społecznościowych, przerwy oraz długotrwałe
wpatrywanie się w ekran komputera bez większego zainteresowania może być przyczyną
porażki w osiągnięciu wyznaczonych celów. Aby zaangażować pracowników, menedżerowie
mogą zaproponować codziennie np. 15 minut (lub nieco więcej) zabawy – zagranie w grę.
Rodzaj gry nie ma znaczenia – mogą to być chociażby kalambury. Taka chwila rozluźnienia ma
też inną zaletę – integruje pracowników. Zintegrowanie zespołu i nawiązanie pomiędzy nimi
więzi może znacząco zwiększyć motywację wśród pracowników, która przełoży się na ich
większe zaangażowanie w pracę i co z tym się wiąże – produktywność.
Wygoda w miejscu pracy
Badania pokazują, że choroby zawodowe mogą kosztować państwa członkowskie UE od 2,6%
do 3,8% ich PKB (The Economist, OUT OF OFFICE AN OVERVIEW OF WORKPLACE ABSEINTEEISM
IN EUROPE, 2014). Firmy mogą zapobiegać występowaniu u pracowników takich chorób
zawodowych jak bóle pleców, głowy, ramion czy mięśni, inwestując w wygodne wyposażenie
wnętrz roboczych. Można to zrobić bez konieczności inwestowania w skomplikowane czy drogie
meble.
Ergonomiczne biurka dają możliwość ręcznej lub elektrycznej regulacji do potrzeb pracownika.
Tego typu biurka ułatwiają siedzenie w wygodnej pozycji, co z kolei przekłada się na większą
produktywność przedsiębiorstwa. Wózki biurowe wyposażone w wiele półek mogą usprawnić
przewożenie z miejsca na miejsce ciężkich dokumentów. Takie wyposażenie biur nie musi być
kosztowne, jednak może pomóc pracownikom zachować zdrowie i ograniczyć wydatki na usługi
medyczne w przyszłości.
Dobry szef
Prawie jedna czwarta pracowników w Wielkiej Brytanii (22%) rezygnuje z pracy ze względu na
brak wiary we własnego przełożonego. Kolejnym częstym powodem odejścia z pracy jest
poczucie niedocenienia (19%) oraz niski poziom motywacji (19%) (Career Savvy, WHY DO
PEOPLE QUIT THEIR JOBS? NEW SURVEY REVEALS ALL,2013). Innymi słowy, może się zdarzyć, że
pracownicy nie odchodzą z pracy ze względu na niechęć do firmy tylko z powodu problemów ze
swoimi przełożonymi.
Dobry szef nie powinien być egoistą, powinien uczciwie traktować innych oraz pozwolić
swojemu zespołowi swobodnie pracować. Pracownicy oczekują, że kierownik zespołu będzie
ponosił większą odpowiedzialność, będzie bardziej zmotywowany do pracy i rzetelny niż osoby,
którymi kieruje. Dobry przełożony powinien przy każdej okazji pokazywać swojemu zespołowi,
że charakteryzują go właśnie takie cechy.
Bycie dobrym szefem może wydawać się trudne, jednak można sobie ułatwić to zdanie w prosty
sposób. Menedżerowie mogą poprosić pracowników o zaproponowanie stylu pracy i organizacji
przerw. Mogą także zagwarantować pracownikom wygodę oraz spróbować zaspokoić ich
potrzeby, dobierając meble i sprzęt do biura. Wyposażenie miejsca pracy takie jak biurkobiurowe
czy wózki można kupić, wybierając w niebywale bogatej ofercie firmy AJ Produkty.