Ważne obszary pracy, na których przedsiębiorstwa powinny się skupić
Wydajność pracowników może zależeć od ich środowiska pracy. Meble i ozdoby stanowią ważny element otoczenia. Projektując przestrzeń biurową, przedsiębiorstwa powinny zwrócić uwagę na kilka ważnych miejsc takich jak recepcja, sala konferencyjna itd.
2016-07-15, 12:39

Na opinię pracownika na temat jego miejsca pracy wpływ mają przede wszystkim dwa czynniki: zadowolenie z wykonywanych obowiązków oraz środowisko pracy. Dobre warunki pracy zwykle podnoszą wydajność pracowników. Środowisko pracy uwzględnia wiele elementów, między innymi relacje między członkami zespołu oraz kulturę przedsiębiorstwa. Ważną kwestią, która wpływa na środowisko pracy, są także meble biurowe (Michael Poh, 5 CHARACTERISTICS OF A POSITIVE WORK ENVIRONMENT, 2016). Większe przedsiębiorstwa mają możliwość wynajęcia profesjonalnego projektanta, który zaprojektuje im wnętrza, natomiast mniejsze firmy zwykle nie dysponują budżetem na taki luksus. Jednak nie oznacza to, że powinny zrezygnować z zapewnienia swoim pracownikom sprzyjającego wydajności układu biura. Planując wnętrza swoich lokali, przedsiębiorstwa powinny skupić się na kilku najważniejszych obszarach. Poniżej zaprezentowano ważne elementy, które wpływają na postrzeganie przez pracownika jego miejsca pracy.

Stanowisko pracy

Stanowisko, przy którym pracuje dana osoba, jest dla niej najważniejsze. To tam pracownik wykonuje większość swoich obowiązków. Tam znajduje się jego komputer i tam spędza najwięcej czasu. Dlatego firmy powinny przywiązać szczególną uwagę do projektowania stanowisk pracy. Pracownik powinien mieć wystarczająco dużo miejsca, aby móc wygodnie pracować. Zastosowanie ergonomicznych mebli może zmniejszyć ryzyko wystąpienia dolegliwości wynikających z długotrwałego siedzenia, co jednocześnie przełoży się na podniesienie wydajności pracowników.

Pomieszczenia socjalne

Pracownicy muszą coś zjeść i wypić w ciągu dnia, tak aby mieli siłę pracować przez wiele godzin. Jeśli w biurze nie ma na to miejsca, wówczas muszą wychodzić poza biuro, aby cokolwiek przekąsić. W efekcie przedsiębiorstwo może stracić sporo czasu spędzanego przez pracowników na bieganie po kawę, wyjścia do delikatesów itp. (Meghan Casserly,FORBES, LACK OF SNACK LEADS TO DECLINED PRODUCTIVITY, 2011). Przedsiębiorstwa powinny zapewnić pracownikom na miejscu ekspres do kawy oraz coś do zjedzenia, dzięki czemu nie będą musieli wychodzić z pracy, aby się posilić.

Recepcja

Recepcja to pierwsze pomieszczenie, które widzą pracownicy i goście, wchodząc do biura. Zaniedbane lub niewłaściwie zaprojektowane wnętrze zrobi niekorzystne wrażenie na wchodzących. Przedsiębiorstwa powinny włożyć wysiłek oraz przeznaczyć określoną kwotę na stworzenie estetycznego i funkcjonalnego pomieszczenia z recepcją.

Sala konferencyjna

Spotkania odgrywają kluczową rolę w kontekście sukcesu przedsiębiorstwa. Mogą prowadzić do podjęcia ważnych decyzji, wprowadzenia zmian w strategii firmy czy narodzenia się pomysłów. Spotkanie to okazja dla różnych osób w firmie, aby się zobaczyć i wspólnie sobie poradzić z czasami złożonymi problemami (Flexstudy.com, THE IMPORTANCE OF WORKPLACE MEETINGS, n.d.). Przedsiębiorstwa powinny inwestować w odpowiednie meble do sali konferencyjnych, takie jak np. stół konferencyjny. Do stołu należy oczywiście dobrać wygodne krzesła. Jeśli w sali narad mają się odbywać telekonferencje czy prezentacje, należy ją odpowiednio wyposażyć w odpowiedni sprzęt.

KONTAKT / AUTOR
szymonkaminski2424
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.