W jaki sposób firmy mogą zagwarantować zadowolenie pracowników, inwestując w meble konferencyjne i technologie biurowe
Pracownicy, którzy lubią swoją pracę i miejsce, gdzie ją wykonują, zwykle dłużej pozostają w danej firmie. Dlatego firmy powinny wdrażać różne strategie umożliwiające zatrzymanie personelu oraz wzmocnienie związku pomiędzy pracownikiem a przedsiębiorstwem.
2016-08-30, 11:03

Według najnowszych badań opublikowanych w Investors in People (IIP) 60% brytyjskich pracowników jest niezadowolonych ze swojej pracy. W 2015 roku uzyskano najwyższy jak dotąd wynik, który wykazał, że około 57% brytyjskiej siły roboczej, czyli prawie 17,4 miliona osób, rozważa zmianę pracy (Investors in People, 2015).
Pracownicy rezygnują z pracy w danym miejscu z różnych przyczyn, najczęściej z powodu wynagrodzenia i możliwości rozwoju. Jednakże na zadowolenie z pracy wpływ ma bardzo wiele czynników. Paul Devoy, dyrektor Investors in People, stwierdził, że najnowsze badania dotyczące zadowolenia z pracy pokazują, że brak odpowiedniego wynagrodzenia nie jest jedyną siłą popychającą pracownika do poszukiwania innego zatrudnienia. Przedsiębiorstwa muszą zrozumieć, że czasami drobne kwestie, takie jak brak stosowania środków bezpieczeństwa, niewygodne meble, takie jak zepsute lub zbyt małe meble konferencyjne, mogą mieć nieprawdopodobnie wielki wpływ na opinię pracownika o jego miejscu pracy (Investors in People, 2015). Poniżej zaprezentowano kilka wskazówek, jak firmy i pracodawcy mogą zwiększyć zadowolenie swoich pracowników, uzyskując jednocześnie mniejszą rotację personelu: 


Ochrona zdrowia i środki bezpieczeństwa 


W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników każda firma musi wdrożyć określone środki zabezpieczające. Mogą to być alarmy przeciwpożarowe, regularne konserwacje instalacji elektrycznych czy też inwestycja w meble, które zwiększają bezpieczeństwo. Kiedy pracodawca dąży do stworzenia zdrowego i bezpiecznego miejsca pracy, powinien nie tylko myśleć o zapobieganiu wypadkom, ale także o zyskaniu zaufania pracowników. Przedsiębiorstwa powinny także uwzględnić pracowników w procesie opracowywania polityki bezpieczeństwa oraz decyzjach dotyczących wyboru stosowanych środków bezpieczeństwa. Słuchając opinii swoich pracowników, przedsiębiorstwa mogą im pokazać, że siła robocza jest dla nich ważna i że dbają o ich dobrostan. Takie podejście może przełożyć się na cięższą pracę ze strony pracowników, szczycących się zatrudnieniem w danym miejscu i pozostających lojalnymi wobec pracodawcy.


Ergonomia 


W ergonomicznym miejscu pracy pracownicy będą się dobrze czuli i lepiej pracowali. W związku z powyższym będą bardziej zmotywowani, co przełoży się na większą produktywność. Będą bardziej zadowoleni i w rezultacie bardziej będą lubić swoją pracę. Dlatego bardzo ważne jest, aby środowisko pracy było ergonomiczne, nie tylko ze względu na większą produktywność, ale również w celu zatrzymania personelu. Na przykład inwestując w meble konferencyjne, przedsiębiorstwa mogą zagwarantować, że ich pracownicy będą pracować w komforcie, co spowoduje, że będą bardziej skupieni i wydajni podczas ważnych spotkań. 
Firmy mogą podjąć pewne środki, takie jak inwestycja w wysokiej jakości meble, aby zapewnić pracownikom wygodę oraz zwiększyć ich poziom zadowolenia. Jedną z firm, gdzie można kupić meble, takie jak fotel gabinetowy, krzesło konferencyjne itp., jest AJ Produkty.

KONTAKT / AUTOR
szymonkaminski2424
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.