Wybierz meble biurowe i kolory poprawiające produktywność
Kolory wpływają na samopoczucie i zachowanie ludzi, są zatem ważnym elementem środowiska pracy. Przedsiębiorcy powinni przykładać wagę do barw, które wybierają do firmowych wnętrz oraz kolorów mebli, na które się decydują. Wybór odpowiednich kolorów to szansa na zwiększenie produktywności pracowników.
2016-09-21, 08:25

Środowisko pracy ma bezpośredni wpływ na poziom efektywności oraz morale pracowników. Istnieje wiele sposobów na podniesienie produktywności. Niektóre firmy oferują specjalne bonusy i programy motywacyjne, inne używają systemu nagród i premii (Area SQ, WHAT IMPACT DOES THE WORKING ENVIRONMENT HAVE ON PRODUCTIVITY? b.d.). Aspektem, którego znaczenie jest często niedoceniane w kontekście motywowania pracowników jest aranżacja firmowych wnętrz. Kolory, które otaczają ludzi w trakcie pracy, także wywołują reakcje w mózgach. Poniżej przedstawiono kilka elementów, które pracodawcy winni mieć na uwadze, gdy wybierają jakie kolory mają mieć meble biurowe, sprzęty i ściany w firmie.

Psychologia koloru

Za pomocą barw można kształtować zachowanie. Oddziałują one na nastrój i mogą wpłynąć na podejście do wykonywanych zadań. Kolorystyka może wpływać na decyzje zakupowe, a w miejscu pracy może stanowić o tym, jak bardzo produktywni są pracownicy. Wielkie korporacje, takie jak Google, zatrudniają ekspertów do eksperymentowania z kolorami, aby znaleźć te najbardziej optymalne dla poszczególnych działów. Mniejszym firmom może brakować środkówna ciągłe zmiany koloru ścian albo nowe regały biurowe. Z tego powodu, firmy te powinny
wybierać kolory do swoich wnętrz z należytą pieczołowitością (Jeff Fermin,PSYCHOLOGY OF COLORS IN A WORKPLACE, 2014).

Organizacja przestrzeni

Kolorów można też używać do poprawienia organizacji miejsca pracy. Popularnym trendem w aranżacji biur jest tzw. color blocking. Kolory są używane do oznaczania sekcji w biurach, co pomaga uzyskać bardziej zorganizowane środowisko. Jest to popularna praktyka w przypadku biur typu open space, gdzie do podziału przestrzeni nie używa się fizycznych przegród. Na przykład, obszar użytkowany przez dział informatyków można oznaczyć na niebiesko, a miejsce dla marketingu na zielono. Dzięki temu, przestrzeń zostanie czytelnie posegmentowana i będzie
wyglądała na bardziej zorganizowaną.

Równowaga

Zgodnie z teorią kolorystyki, każdy z czterech tzw. kolorów podstawowych inaczej oddziałuje na pracowników. Czerwień aktywuje ciało. Kolor niebieski wpływa na umysł i zdolności poznawcze. Żółty oddziałuje na emocje, ego i pewność siebie, a zielony przekłada się na równowagę między ciałem, umysłem i sferą emocji. Podczas wybierania kolorystyki miejsca pracy, pomyśl jaki wpływ zamierzasz wywrzeć i jaki efekt osiągnąć. Niebieski dobrze sprawdza się w otoczeniu tych, których praca wymaga pomysłowości. Kreatywności sprzyja również kolor żółty. Czerwień
jest doskonała tam, gdzie wymagana jest czujność i aktywność. Zieleń będzie dobrym wyborem dla osób, które spędzają w pracy wiele godzin. Należy pamiętać, że nadmiar koloru to przeszkoda dla produktywności. W środowisku mającym sprzyjać kreatywności, użyj żółtych akcentów zamiast malować całe pomieszczenie na ten kolor (Chris Bailey, THE EXACT COLOR TO PAINT YOUR OFFICE TO BECOME THE MOST PRODUCTIVE, 2013).

Wzmocnienie marki

Kolorów można również użyć w celu wzmocnienia marki. To właśnie dlatego, kiedy wchodzisz do restauracji dużej sieci, wnętrza zwykle nawiązują do tych obecnych w logotypie marki.Dobrym przykładem takiej praktyki jest wygląd lokali McDonald’s. Firmy mogą używać kolorów marki w recepcjach i przestrzeniach wspólnych, aby wzmocnić kulturę zbiorową oraz wizerunek firmy wśród załogi i osób odwiedzających. Przedsiębiorcy mogą nabyć meble, takie jak regał i biurko biurowe, jak również inne elementy wyposażenia w wielu kolorach w sklepie AJ Produkty. Więcej informacji o ofercie można znaleźć na stronie internetowej firmy.

KONTAKT / AUTOR
szymonkaminski2424
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.