Meble Biurowe oraz trendy w designie, które w świetle nauki poprawiają produktywność
Biura w dużymi oknami oraz wysokiej jakości wyposażeniem są z pewnością bardzo atrakcyjne i doskonale się prezentują. Czy mogą jednak pozytywnie wpłynąć na produktywność załogi? Przeczytaj artykuł, a poznasz odpowiedź.
2017-03-28, 09:39

Estetyka firmowych pomieszczeń ma wpływ na pracowników. Przeprowadzono wiele badań, które to potwierdzają – design firmy stanowi niezwykle ważny czynnik w kontekście produktywności w pracy. Jedno z przeprowadzonych niedawno przez Steelcase badań  wykazało, że 90% pracowników na świecie nie czuje zadowolenia ze swojego otoczenia w pracy głównie z powodu braku prywatności (Gausepohl S, Business News Daily, A WORKPLACE THAT WORKS: DESIGNING AN INSPIRING OFFICE, 2016).

Wiele przedsiębiorstw rezygnuje z urządzenia biur i innych przestrzeni w sposób sprzyjający produktywności dlatego, że nie wie dokładnie, co należy zrobić, aby osiągnąć taki efekt. Poniżej przedstawiamy dowody naukowe, jak meble biurowe i trendy w projektowaniu mogą poprawić produktywność zespołu pracowników.

Przestrzenie typu “freeform”

Zachęcanie do krótkich przerw i tworzenie przestrzeni, aby je przyjemnie spędzać, może się wydawać niepotrzebne i pozornie godzić w produktywność. Istnieją jednak badania, które sugerują co innego. Organizacja pod nazwą The Draugium Group zainstalowała urządzenie mierzące czas pracy na komputerach swoich najbardziej produktywnych pracowników. Wyniki eksperymentu były zaskakujące. Najbardziej produktywni pracownicy wcale nie brali nadgodzin, ale urządzali sobie więcej krótkich przerw w ciągu dnia pracy. Średnio na każde 52 minuty pracy przypadało u nich 17 minut przerwy (Lisa Evans, 2014). Dowodzi to, że stworzenie pokoju, gdzie można się zrelaksować w trakcie przerwy przed rozpoczęciem kolejnego zadania, może mieć znaczący pozytywny wpływ na świeżość umysłu oraz koncentrację. Stąd już tylko krok do produktywności!

Kodowanie kolorem

Kolory kształtują to, jak postrzegamy świat i pomagają klasyfikować to, co widzimy. Fakt, że barwy w firmie mają wpływ na produktywność nie jest wprawdzie nowy, ale dopiero niedawno udowodniono, że kolory pomagają zdobywać i wydobywać informacje. Z tego powodu wiele biur decyduje się używać kolorów, aby pomóc pracownikom odpowiednio kategoryzować i wykonywać obowiązki. Należy jednak pamiętać, że nie każdy kolor wpływa na zatrudnionych pozytywnie. Badanie przeprowadzone przez Taskworld pokazuje, że najpopularniejsze i najbardziej skuteczne kolory w tym zakresie to niebieski, zielony, żółty i czerwony (Chatchai Saengpetch, 2014).

Elastyczny czas pracy i wyposażenie

Aż 72% firm potwierdza, że zanotowały większą produktywność po wprowadzeniu tzw. elastycznego systemu czasu pracy (Interior Concepts, 2016). Takie praktyki zakładają umożliwienie pracownikom pracy zdalnej oraz pozwalają wpływać na godziny pracy. Elastyczność nie kończy się jednak na czasie pracy. Można również umeblować pomieszczenia tak, aby nie przywiązywały pracowników do jednego miejsca i pozwalały wykonywać zadania w ulubiony, naturalny sposób. Dobrym przykładem wyposażenia elastycznego biura może być biurko biurowe z regulacją wysokości, które pozwala wybrać, czy mamy ochotę siedzieć, czy stać.

Co więcej, elastyczne miejsca pracy powinny zawierać meble o konstrukcji modułowej, które można dowolnie łączyć, sztaplować i przemieszczać, oraz meble składane, takie jak krzesła biurowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu, można tworzyć niemal nieskończoną liczbę kombinacji i łatwo przearanżować biuro, gdy zajdzie potrzeba. Jednym z wiodących dostawców elastycznego wyposażenia dla firm, w tym biurek elektrycznych i mebli modułowych, jest AJ Produkty. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej tej firmy.

KONTAKT / AUTOR
szymonkaminski2424
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.