Jak uczynić miejsce pracy kreatywnym?
Kreatywność to jeden ze sposobów, które pomagają firmom wyróżnić się na tle konkurencji. Poprawia także motywację pracowników, gdyż czują oni, że praca jest ciekawa, a firma – perspektywiczna. Z tych właśnie powodów pracodawcy powinni przemyśleć różne sposoby na poprawę i utrzymanie kreatywnych fluidów w swoich jednostkach. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, jak uczynić firmę miejscem, gdzie zamieszka kreatywność.
2017-04-21, 12:20

Kierownicy w firmach często rozpatrują kreatywność w kategoriach odległego konceptu, który ich nie dotyczy. Nie jest to jednak prawda. Rosnąca konkurencja na rynku sprawiła, że firmy muszą postawić na kreatywność – inaczej ich dni mogą się okazać policzone. Badanie przeprowadzone przez Adobe and Forrester Consulting pokazało, że około 80% firm wierzy, że kreatywność bezpośrednio wpływa na osiągnięcia biznesowe (Taylor N., Business News daily, HOW CRUCIAL IS CREATIVITY TO YOUR BUSINESS SUCCESS?, 2016). Pomimo że kreatywność jest ważna, nie mogłaby zaistnieć bez odpowiednio zaaranżowanego otoczenia, które będzie jej sprzyjać. Mając to na uwadze, firmy powinny zapoznać się z poniższymi wskazówkami, jak stworzyć miejsce dla kreatywności.

Otoczenie a kreatywność

Osobne boksy dla pracowników wprowadzono, aby nie rozpraszali się podczas wykonywania obowiązków i aby nikt nie zakłócał ich prywatności. Okazało się jednak, że rozwiązanie to doprowadziło do pogorszenia relacji i umiejętności pracy zespołowej. Można zatem zachęcać do bardziej otwartych układów w biurach, w których ma królować kreatywność. Biuro open-space sprzyja komunikacji z innymi. Dodatkowo, warto zastosować tzw. hot desking, który zakłada możliwość użytkowania stanowisk pracy przez różne osoby oraz organizowania różnego typu miejsc, gdzie można wykonywać obowiązki. Każdy pracownik może wybrać, gdzie chce siedzieć i kiedy zmienić miejsce. Hot desking sprzyja kreatywności w pracy!

Zachęcanie do kreatywnego myślenia

Bywa, że pracownicy mogą nie być skłonni do podejmowania ryzyka, bo obawiają się krytyki i wyciągania konsekwencji ze złych pomysłów. Organizacje powinny inwestować w działania, które długofalowo skłonią załogę do bardziej kreatywnego myślenia. Istnieje na to wiele sposobów. Jednym z nich jest dobór odpowiednich sprzętów, takich jak np. tablica magnetyczna. Nie warto popełniać błędu, którym niewątpliwie jest ustawienie tablic wyłącznie w salach konferencyjnych. Doskonałym miejscem dla tego typu sprzętów są przestrzenie wspólne i pokoje przerw. Tablica magnetyczna do pisania pozwoli każdemu zapisywać spontaniczne, kreatywne pomysły. Każda kolejna osoba może dopisać coś od siebie, rozwijając tym samym ideę. Stąd już tylko krok do wzrostu kreatywności.

Odrobina natury w biurze

Osoby, które na co dzień pracują w otoczeniu, gdzie stawiono rośliny, są aż o 13% bardziej zadowolone i o 8% bardziej kreatywne  (Higginbottom K, Forbes, EMPLOYEES WORKING IN OFFICES WITH NATURAL ELEMENTS REPORT HIGHER WELL-BEING, 2014). Pracodawcy powinni zatem zadbać o obecność roślin doniczkowych w biurach, a nawet na każdym stanowisku pracy. Natura i kolor zielony to niższy poziom stresu i bardziej domowa atmosfera. To również większa kreatywność (More D., The Web Writers Spotlight, HOW PLANTS AFFECT YOUR MOOD, SPARK CREATIVITY AND IMPROVE FOCUS, 2016).

Zapewnienie pracownikom warunków, takich jak wspólna przestrzeń bez boksów, tablica szklana magnetyczna i zieleń to dobre sposoby na zadbanie o kreatywność w firmie. Większość przedstawionych rozwiązań jest dostępnych na rynku. Niech żyje kreatywność!

KONTAKT / AUTOR
szymonkaminski2424
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.