Jak zaaranżować miejsce pracy w kreatywny sposób?
Codzienność pracownika biurowego to wykonywanie kolejnych obowiązków na swoim stanowisku pracy. Oznacza to, że przeciętny pracownik spędza 8 godzin w jednym pomieszczeniu. Tak długi czas przebywania w biurze musi wywierać wpływ na zatrudnionych. Otoczenie, czyli wyposażenie pomieszczenia, sprzęt i udogodnienia, a nawet takie drobiazgi jak kolory ścian decydują o efektywności zatrudnionych. Ważne jest zatem, żeby biuro zorganizować w taki sposób, aby pracownicy mogli swobodnie i skutecznie wykonywać obowiązki. Należy zadbać o odpowiedni układ, kolorystykę i sprzęty, które pomogą poprawić produktywność załogi biura. Niniejszy artykuł prezentuje sposoby na zaaranżowanie biura, dzięki którym można uzyskać wyższy poziom produktywności oraz kreatywności wśród pracowników. Zachęcamy do zapoznania się i skorzystania ze wskazówek we własnej firmie.
2017-05-30, 10:48

Czy może być coś gorszego niż spędzanie całego dnia w nudnym biurze bez wyrazu? Praca od ósmej do szesnastej w szarym lub białym pomieszczeniu pełnym niemodnych i niewygodnych mebli w sztampowych kolorach, takich jak brąz lub czerń, musi źle działać na pracownika. Skąd w takim otoczeniu wziąć zapał do codziennej pracy? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – nie jest to możliwe lub wymaga niezwykłej siły wewnętrznej, którą dysponuje niewielu z nas. Białe biuro o tradycyjnym wyglądzie kojarzy się w obecnych czasach z kliniką i nie sprzyja kreatywności. Gdyby takie biuro zamieszkiwał architekt lub osoba z branży reklamowej, z pewnością nie tryskaliby pomysłami. Taka przestrzeń nie sprzyja produktywności i nie jest inspirująca (Vozza S., Fast Company, WHY YOU SHOULD NEVER PAINT OFFICE WALLS WHITE, 2015). Kolor ścian jest wciąż niedoceniany i wielu nie uważa go za czynnik w jakikolwiek sposób wpływający na kreatywność i efektywność pracy. Szkoda, bo to, co nie jest wykorzystywane pozytywnie, wywołuje negatywny wpływ. Najwyższa pora przemówić do pracodawców i zwrócić ich uwagę na korzyści płynące z aranżacji biurowych przestrzeni przy pomocy odpowiednich, sprzyjających kreatywności kolorów i sprzętów. Warto zaprezentować nowoczesne podejście pro-pracownik, które uwzględnia poświęcenie uwagi wymienionym aspektom. Można dzięki temu uzyskać przestrzeń do pracy, gdzie pracownicy będą efektywnie działać, a nie tylko czekać na piątek. Poniższe wskazówki to proste sposoby, które w pigułce podpowiedzą, co zrobić, aby miejsce pracy skłaniało zatrudnionych do większej produktywności. Zapraszamy do lektury.

Kup duże tablice magnetyczne

Wyobraź sobie sale konferencyjną, gdzie podczas spotkań pracownicy przechodzą jedynie przez kolejne punkty prezentacji i robią stosowne notatki. W pomieszczeniu znajduje się tylko stół, a wokół niego krzesła. Taka sala nie dysponuje sprzętami, które mogą służyć do prezentacji i przekazywania treści w formie graficznej, nie ma tu także miejsca do zapisywania pomysłów uczestników. Taka wizja powinna zwrócić uwagę, jak ważna jest tablica magnetyczna – ten prosty sprzęt ułatwia prowadzenie spotkań i sprawia, że są one bardziej owocne. Tablica magnetyczna to swoista platforma do komunikacji. Pozwala zapisywać i prezentować grafy oraz diagramy. Jest również nieocenioną pomocą podczas burzy mózgów. Każdy zespół może na przykład sporządzić listę spontanicznych pomysłów w określonym czasie. Tablica posłuży wtedy jako sito – znajdą się na niej tylko te najciekawsze. Takie poprowadzenie spotkania sprzyja koncentracji i kreatywności – praca zespołowa i odrobina zdrowej rywalizacji to doskonały sposób na kreatywne i wartościowe rezultaty. Tablica pomoże także zapobiec nudzie i monotonii na spotkaniach. Właśnie dlatego a tablica suchościeralna lub szklana to doskonały zakup, który pozytywnie wpłynie na efektywność pracowników.

Schowaj zegary

Każda firma zatrudnia dwa podstawowe typy pracowników. Pierwsza grupa to „zegarmistrze”, a druga to pracownicy zadaniowi. Osoby należące do pierwszej grupy prezentują duże przywiązanie do aktualnego czasu i z reguły doskonale panują nad nim. Grupa druga nie koncentruje się na spoglądaniu na zegarek, a swój czas organizuje zgodnie z zadaniami, które reprezentanci otrzymali do wykonania. Ci drudzy pracują aż skończą albo do momentu, gdy opadną z sił witalnych a kreatywność jest na wyczerpaniu. Sugerując się zdaniem ekspertów, u każdego z nas dominuje jeden z opisanych stylów. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami osoby, które nie koncentrują się na wskazaniach zegara, są bardziej kreatywne. Z tego powodu firmy muszą zrozumieć pewien istotny fakt. Nie da się uniknąć deadline’ów  i każdy pracownik je ma, nie należy jednak naciskać i organizować zatrudnionym pracy na zasadzie „od-do”, bo nie jest to zgodne z naturalnymi odruchami sprzyjającymi kreatywności (Colleen, Writing and Wellness, WHY YOU SHOULD HIDE YOUR CLOCK TO BE MORE CREATIVE, 2016). Może warto ukryć zegary i pozwolić pracownikom zaplanować sobie dzień?

Zapewnij kreatywne narzędzia

Oprócz tablic magnetycznych w pokojach konferencyjnych, kierownicy i osoby decyzyjne w firmach powinny wyposażyć pracowników w narzędzia pomocnicze, które będą stale pod ręką. Przykładem mogą być flipcharty i kolorowe przybory biurowe dla pracowników. Kolory pomagają skutecznie planować pracę i oznaczać istotne rzeczy – kreatywność wymaga czegoś więcej niż biała kartka i długopis z niebieskim tuszem. Zakup tablic magnetycznych, ukrycie zegarów i zapewnienie kolorowych przyborów to tylko niektóre sposoby na poprawienie poziomu kreatywności w biurze. Jak widać, nie tylko kolory ścian mogą wpływać na produktywność.

KONTAKT / AUTOR
szymonkaminski2424
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.